Sunday, 29 April 2012

Kenal Pasti Bantuan Kecantikan Yang Betul

Jumpa lagi hari ni... hari Huraiyah nak share sesuatu yang pada Huraiyah ianya menarik. tadi terbaca dalam majalah remaja. tahu x, kadang2 setiap bahan yang kita gunakan ada kebaikan dan keburukkannya.nak tahu apa? Jom kita tengok bahan yang kita biasa gunakan setiap hari...

  • Air 
Adalah bahan terpenting dalam tubuh kita. kita perlu minum sekurang2nya 6 liter air sehari (HUraiyah sendiripum minum air putih ni x sampai banyak ni). Ini adalah wajib tuk kita lakukan sepanjang hayat untuk teru kekal aktif. Ia boleh mengelakkan kulit daripada kekeringan. Air merupakan sumber penjagaan wajah terpenting buat kita. sebagai remaja yang sentiasa aktif, air adalah sumber terpenting agar kulit sentiasa bersinar dan sihat. Sebenarnya kalau kita mandi lebih dari 2 kali sehari (kadang2 terlebih jugakan depend pada cuaca),  kita terdedah pada masalah kulit kering yang serius. Mandi adalah proses membersihkan badan dari bakteria, tapi tahu tak bahawa ketika membersihkan badan dengan sabun mandi, akan menyebabkan kulit badan semakin kering dan merekah. untuk mengelakkan kulit dari terus kering, seringlah menyapu losyen selepas mandi.



 

  • Kopi. 
Rasa kopi memang enak. Huraiyah sendiri pun suka minum kopi kerana aroma dan rasanya yang menegarkan menggambarkan kesedapan untuk menikmatinya.Abah Huraiyah pun suka minum kopi. Tapi pengambilan yang tidak terkawal akan menyebabkan tubuh kekurangan air dan menyebabkan kulit diwajah kering dan lubang pori-pori semakin membesar. Jadi kita perlu gantikannya dengan air putih untuk membantu proses pembuangan  bahan2 toksik dalam badan. Ia adalah proses penting untuk kekal sihat dan menarik. Walaubagaimanpun kita boleh menggunakan kopi sebagai salah satu  bantuan dalam melakukan proses rawatan kulit muka dan badan. Gunakan biji kopi yang telah ditumbuk kasar sebagai skrub. Kaedah ini membantu mengeluarkan sel-sel kulit mati jagu untuk mendapatkan kulit yang tegang. BAhan penting yang ada dalam kopi ialah kafein yang boleh membantu kulit kelihatan lebih muda.





  • Krim Pelembab
Benda ini wajid kita letakkan pada muka selepas kita cuci muka. Huraiyah pun buat macam ni setiap pagi. Kaedah ini perlu kerana setiap kali cuci muka kulit wajah akan terasa kering. Jadi Krim pelembab ni akan membantu kulit jadi lembut dan selesa. Bagi yang mempunyai masalah kulit kering yang ketara, krim pelembab boleh menbantu mendapatkan tekstur kulit yang menarik. Namun bagi kulit yang berminyak, jangan letakkan terlalu banyak Krim pelembab kerana ini akan menyebabkan kulit bertambah berminyak dan sekaligus akan menjemput jerawat. Jadi berhati-hati ye!


5 comments:

  1. Blog baru ni. Panas2 lagi. Hehehe... Terima kasih follow saya. Saya dah follow awak.

    Pelembab tu dah lama saya tak beli. Huhu.

    ReplyDelete
  2. Thank ye sudi follow saya. mmg agak baru jagulah. masih banyak yang tak tahu. jadi minta tunjuk ajar dari LydSunshine ye..

    ReplyDelete
  3. xberani minum kopi, takot malam tak boleh tido. hihi selalu minum air masak je. -.- terima kasih tuk info di atas dear

    ReplyDelete
  4. ...traigo
    ecos
    de
    la
    tarde
    callada
    en
    la
    mano
    y
    una
    vela
    de
    mi
    corazón
    para
    invitarte
    y
    darte
    este
    alma
    que
    viene
    para
    compartir
    contigo
    tu
    bello
    blog
    con
    un
    ramillete
    de
    oro
    y
    claveles
    dentro...


    desde mis
    HORAS ROTAS
    Y AULA DE PAZ


    COMPARTIENDO ILUSION


    CON saludos de la luna al
    reflejarse en el mar de la
    poesía...




    ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE THE ARTIST, TITANIC SIÉNTEME DE CRIADAS Y SEÑORAS, FLOR DE PASCUA ENEMIGOS PUBLICOS HÁLITO DESAYUNO CON DIAMANTES TIFÓN PULP FICTION, ESTALLIDO MAMMA MIA,JEAN EYRE , TOQUE DE CANELA, STAR WARS,

    José
    Ramón...

    ReplyDelete
  5. bring ...
    echoes
    of
    the
    afternoon
    silent
    in
    the
    hand
    and
    a
    candle
    of
    my
    heart
    to
    invite
    and
    give
    this
    soul
    that
    is
    to
    share
    with you
    your
    beautiful
    blog
    with
    a
    nosegay
    of
    gold
    and
    carnations
    inside ...


    from my
    BROKEN HOURS
    PEACE AND CLASSROOM


    SHARING ILLUSION


    WITH regards to the moon
    reflected in the sea of
    poetry ...




    HOPE IS IN YOUR PLEASURE THE POST OF THE ARTIST poeticized, TITANIC Feel me of maids and WOMEN, PUBLIC ENEMIES FLOWER EASTER BREAKFAST WITH DIAMONDS TYPHOON Breath PULP FICTION, POP MAMMA MIA, JEAN EYRE, TOUCH OF CINNAMON, STAR WARS,

    Joseph
    Ramon ...

    ReplyDelete

boleh comment disini...